رفتن به محتوای اصلی

تاسیسات ساختمانی شمال

09119306636

نصب پمپ آب و مخزن از فعالیت های متداول گروه فنی مهندسی شمال سرویس می باشد که با بهترین کیفیت و بالاترین دقت انجام می شود.در ادامه مطالبی درباره نحوه نصب پمپ آب ومخزن ذکر شده است.

نحوه نصب پمپ آب خانگی

 

پمپ را در مکان سرپوشیده نصب نمایید.

حتی الامکان پمپ و مخزن را نزدیک هم نصب نمایید.

در فصول سرد پمپ را در برابر یخزدگی محافظت فرمایید.

هنگام نصب ، قطر لوله رابط بین مخزن و پمپ حداقل برابر و یا بیشتر از قطر ورودی پمپ در نظر بگیرید.

حجم مخزن ذخیره را متناسب با میزان آب مورد نیاز ساختمان خود انتخاب فرمایید( هر واحد ۲۵۰ لیتر ).

فیلتر و صافی را قبل از ورودی مخزن ذخیره نصب فرمایید. اتصال آن قبل از پمپ موجب اختلال در مکش و کاویتاسیون خواهد شد.

زمان مورد نیاز برای نصب مخزن ذخیره و پمپ در ساختمانی که لوله کشی این تاسیسات قبلا انجام شده است ، حداکثر یک روز کاری می باشد. برای این منظور لوله ورودی آب ساختمان بعد از کنتور به مخزن و از مخزن به پمپ وصل می شود. در ادامه خروجی پمپ به ورودی اصلی لوله کشی ساختمان وصل می گردد.

نصب مخزن آب

 

نصب مخزن آب پلی اتیلن و پلاستیکی به صورت غیر اصولی می تواند منجر به سوراخی و یا پارگی مخزن شود. برای این منظور باید سطح محل نصب مخزن صاف باشد و اندازه آن از سطح مخزن بیشتر بوده و همچنین استحمام کافی برای تحمل وزن مخزن و آب درون آنرا داشته باشد. ضخامت سطح محل نصب مخزن نیز بستگی به حجم مخزن دارد. به عنوان مثال برای یک مخزن ۲۰۰۰ لیتری باید حداقل ۱۰۰ میلی متر باشد. ۲۰۰۰ لیتر تا ۱۰۰۰۰ لیتر ۱۵۰ میلی متر و ۲۰۰۰۰ لیتر نیز ۲۰۵ میلی متر می باشد. همچنین هیچگونه منیع گرمایی با حرارت بالا در کنار مخزن واقع نشود و فضای کافی برای دسترسی به دریچه مخزن برای تعویض شناور و یا تمیز کردن داخل مخزن در آینده در نظر گرفته شود.

برگشت به بالا