رفتن به محتوای اصلی

تاسیسات ساختمانی شمال

09119306636

نصب پکیج و رادیاتور در رشت توسط گروه فنی مهندسی شمال سرویس از فعالیتهای متداول این گروه میباشدکه با بهترین کیفیت و کمترین هزینه و زمان برای همشهریان گرامی اجرا می شود در ادامه این عنوان مطالبی درباره نصب صحیح پکیج و رادیاتور ارائه شده تامصرف کننده با اجرای آن آشنا شود.

 

راهنمای نصب پکیج ایران رادیاتور

 

قبل از هر چیز چند نکته مهم وجود دارد که باید به آنها توجه کرد: به یاد داشته باشید ابعاد پکیج ایران رادیاتور میتواند بسته به محیط، سایز و اندازه، متغیر باشد، برای محاسبه تقریبی ظرفیت پکیج مورد نیاز نسبت به ابعاد باید متراژ واحد را در عدد 150 برای آپارتمان ها و در عدد 100 برای مراکز اداری ضرب کنیم. حداقل متراژ برای نصب پکیج ایران رادیاتور باید 64 متر مربع باشد وگرنه نیاز به نصب دریچه هوای تازه جهت احتراق الزامی است.– محیط نصب پکیج ایران رادیاتور باید کلیه ویژگی های اساسی نصب شامل حجم و شرایط مورد نیاز دودکش و محفظه هوا را دارا باشد – به ازای هر کیلو وات توان دستگاه 1 متر مربع فضا نیاز است. به عنوان مثال برای دستگاهی با توان N کیلو وات دقیقا به حداقل فضا و حجم N متر مربع نیز نیاز است. – در محیط اتاقی که دستگاه نصب شده است نیاز به دریچه یا به اصطلاح بهتر راه رد و بدل شدن هوا وجود دارد. بنابراین باید همیشه قسمتی از پنجره یا همچین چیزی برای عبور جریان هوا باز باشد، درست مانند توصیه ها برای بخاری ها چرا که در پکیج ها هم امکان جمع شدن گاز وجود دارد. وجود راهی برای عبور هوا از انباشت گاز در اتاق و صدمات احتمالی جلوگیری میکند. این مورد برای پکیج ها علی الخصوص پکیج فن دار ایران رادیاتور الزامی است پس در رعایت آن سهل انگاری نکنید. – حتما در نصب پکیج ایران رادیاتور این نکات را رعایت کنید که : دستگاه به هیچ وجه نباید در مجاورت مکان یا اشیاء قابل اشتعال مانند کاغذ، رنگ، مواد سوختنی و این دست موارد قرار گیرد یا نصب شود. – دستگاه هرگز در مجاورت گازهای خورنده نباشد، زیرا این گازها باعث آسیب رساندن به بدنه و بعضی قطعات دستگاه مانند پمپ میشوند. – دستگاه را تحت هیچ شرایطی در مکانهای خطرناکی مانند حمام یا دستشویی، زیرزمین یا مکان هایی با ابعاد کوچک یا بسیار کوچک قرار ندهید. – دستگاه را در مجاورت فن های قوی یا بادهایی که باعث اختلال در کار فن دستگاه میشود قرار ندهید. این مهم امکان جمع شدن گازهای سمی و خطرناک یا درست کارنکردن فن دستگاه را در پی خواهد داشت. – دستگاه را در مجاورت یا بالای وسایل گرمایشی خطرناک مانند اجاق گاز قرار ندهید. – دستگاه با دیوار مقابل خود باید فاصله حداقلی یک متر را دارا باشد. یک متر فاصله از دیوار مقابل، حداقل فاصله از طرفین و دیوار های مجاور شوفاژ دیواری ایران رادیاتور باید 15 سانتی متر باشد و حداقل فاصله پکیج دیواری ایران رادیاتور از کف زمین 140 سانتی متر باشد. برای اطمینان از ابعاد در محل نصب میتوانید از عکس پکیج ایران رادیاتور در ابعاد واقعی یا عکس سه بعدی استفاده کنید تا درک بهتری در موضوع داشته باشید. – پریز برق سیم اتصال به زمین را دارا باشد و استاندارهای این بخش در آن رعایت شده باشد. – دیوار و مصالح ساختمانی دیوار برای نصب پکیج دیواری ایران رادیاتور مناسب باشد و از استحکام کافی برخوردار باشد. – به سختی و میزان اسیدی یا بازی بودن آب توجه کنید سختی آب نباید بیشتر از 250 PPM باشد و میزان اسیدی و بازی بودن آب نباید از 8.5 بیشتر و از 7 کمتر باشد. – دیوارهای حساس به حرارت باید با عایق مناسب پوشانده شود.این موارد، موارد بسیار مهمی شامل شرایط محل نصب دستگاه و خطرات احتمالی درکمین هستند که کم و بیش در دفترچه راهنمای نصب پکیج ایران رادیاتور هم ذکر شده اند پس با مطالعه آنها از آسیب به خود و خانواده خود پیشگیری کنید.

وظایف نماینده مجاز نصب قبل از نصب پکیج ایران رادیاتور

 

نصاب دستگاه موظف است قبل از نصب پکیج ایران رادیاتور و یا باز کردن کارتن دستگاه از درست و بودن و صحت موارد ایمنی گفته شده در بالا اطمینان پیدا کند و موارد را چک کند. درصورت عدم مغایرت دستگاه با شرایط محیط تکنسین یا نصاب موظف است دستگاه را با دستگاهی مناسب متراژ و شرایط محیط تعویض نماید. تاسیسات ساختمان باید توسط نصاب پکیج ایران رادیاتور بررسی و کنترل شود و درصورت وجود مشکل در تاسیسات ساختمان شامل آب، برق، گاز، شیرآلات و دودکش ها دستگاه نباید نصب شود تا مشکلات احتمالی رفع گردد. نصاب موظف است قبل از نصب دستگاه، چهشوفاژ دیواری ایران رادیاتور، چه پکیج فن دار ایران رادیاتور و چه دودکش دار از سلامت لوله های رفت و برگشت رادیاتورها و شست و شوی لوله آب گرم مصرفی اطمینان حاصل کند و از مسدود نبودن مسیر رفت و برگشت رادیاتور ها مطمئن شود. قبل از نصب دستگاه نصاب باید با ایجاد مقداری دود از باز بودن مسیر دودکش و کشش مناسب هوا اطمینان حاصل کند. اگر برای نصب دستگاه از قبل محافظ استاندارد برق و صافی یا صافی مغناطیسی استاندار برای محافظت از دستگاه در برابر کثیفی ها یا سنگینی آب خریداری نشده باشد، نصاب موظف است قبل از نصب دستگاه این موارد را یادآوری کند. درصورت عدم رعایت این موارد دستگاه نباید نصب شود. این ها مواردی هستند که باید درمورد آنها اطلاعات کافی را داشت تا اگر تحت شرایطی کوتاهی یا سهل انگاری جزیی از طرف تکنسین مشاهده شد اطلاع داده شود.

طریقه نصب پکیج ایران رادیاتور

 

قبل از نصب حتما دفترچه راهنمای نصب پکیج ایران رادیاتور را مطالعه کنید. اجزای پکیج دیواری ایران رادیاتور که درون جعبه دستگاه قرار دارند شامل : دستگاه، نایلون دفترچه راهنما – شابلون نصب – دسته شیر پرکن، پلاک سرویس، قلاب آویز، کارت گارانتی، پیچ ها و روپلاک، حلقه های دودکش برای پکیج فن دار ایران رادیاتور توصیه مهم : کارتن دستگاه کاملا پلمپ بوده هیچ کس به غیر از نماینده رسمی ایران رادیاتور مجاز به باز کردن پلمپ دستگاه نیست، نماینده رسمی هم تنها در صورتی که موارد گفته شده جهت ایمنی را رعایت شده باشد مجاز به باز کردن پلمپ دستگاه است. اتصالات مورد نیاز برای نصب پکیج ایران رادیاتور شامل : صافی آب و گاز مناسب و با کیفیت، کلیه اتصالات مانند شیلنگ ها، شیر فلکه و واشرها، محافظ برق، سختی گیر، صافی ها که جهت نصب توسط نصاب به کار میرود که همگی باید از نوع با کیفیت و استاندارد باشند. خرید اتصالاتی شامل شیر فلکه، شیلنگ رابط، نوار تفلون، محافظ برق، سختی گیر و صافی اغلب به عهده مشتری است. طریقه نصب پکیج ایران رادیاتور به این صورت است که : نصاب قبل از نصب دستگاه شیر مشکی رنگ روی شیر هواگیری را باز میکند تا مسیر خروج هوا باز شود، عدم رعایت این مهم باعث عدم تخلیه هوای داخل سیستم شده و وجود هوا منجر به آسیب رسیدن به پمپ دستگاه می شود. شابلون نصب بیرون آورده میشود و در جای مناسب خود یعنی 40 سانتی متر زیر سوراخ دودکش دیوار نصب می گردد در مرحله بعد با مداد محل هایی که باید سوراخ شود علامت گذاری میشود، حالا شابلون را از روی دیوار جدا میشوند و توسط مته دیوار سوراخ میشود و پیچ ها، روپلاک، قلاب یا بست آویز روی دیوار و پلاک سرویس نصب میشوند و در انتها دستگاه در محل نصب خود روی بست آویز قرار میگیرد و باید محکم روی بست قرار گرفته باشد. بعد از نصب دستگاه شلنگ ها و شیرفلکه مورد نیاز نصب میشوند تا دستگاه اماده آبگیری شود. در اخر ارتباط دودکش به دستگاه وصل می شود. در پکیج فن دار ایران رادیاتور در صورت نیاز در مرحله نصب باید از حلقه های کم کننده حجم مناسب استفاده شود و محل اتصال دودکش به دستگاه توسط واشر چسبی زردرنگ آببندی که داخل نایلون دفترچه راهنمای دستگاه است آببندی میشود.

مراحل تست و روشن کردن پکیج ایران رادیاتور

 

بعد از نصب دستگاه، شیر پرکن سیستم داخلی دستگاه و لوله های رابط و رادیاتور ها آبگیری میشوند تا فشار شوفاژ ( مسیر لوله ای مارپیچ ) به 1.5 بار برسد. درمرحله بعد باید رادیاتور ها و حوله خشک کن را هواگیری کرد. نصاب باید بعد از آبگیری سیستم، از آببندی بودن اتصالات آبی اطمینان حاصل کند. نصاب باید از شست و شوی لوله ها حتما اطمینان حاصل کند و درصورت نیاز شست و شو را انجام دهد، در شهرهایی که درجه سختی آب بالاست باید از صافی های مغناطیسی استفاده کرد. قطعات رسوب گرفته شامل گارانتی پکیج ایران رادیاتور نمی شود و هزینه تعویض آن دریافت میشود.

شرایط گارانتی پکیج ایران رادیاتور چیست؟

 

وجود مهر و امضا سرویس کار بر روی برگ گارانتی الزامی است – هیچ شخص یا افرادی به غیر از سرویس کار مجاز ایران رادیاتور اقدام به نصب، تغیر یا تعمیر پکیج نکرده باشد – اگر محل نصب دستگاه بدون اطلاع سرویس کار مجاز ایران رادیاتور تغییر کرده باشد دستگاه از شرایط گارانتی ایران رادیاتور خارج است. – آسیب براثر عوامل طبیعی یا حوادث طبیعی مانند ( سیل، زلزله، آتش سوزی و … ) یا نوسانات برق و اتفاقاتی که شامل دستگاه نمی شوند شامل ضمانت نامه هم نیستند – رسوب زدایی یا سرویس های دوره ای که بنابر درخواست خریدار اقدام شود هزینه جدا دارد و شامل گارانتی پکیج ایران رادیاتور نمی شود.

مزایا و معایب استفاده از پکیج دیواری ایران رادیاتور

 

مزایا : مناسب برای خانه و آپارتمان های کوچک و متراژ پایین عدم نیاز به فضای زیاد یا زیربنا سوختی تمیز در کنار راندمان انرژی بالا و صرفه جویی در انرژی استقلال در استفاده از آب مصرفی و تنظیم دمای آب مستقل از دیگر واحد های آپارتمان نصب آسان دستگاه، مناسب برای سرویس های بهداشتی، دوش و ظرفشویی آب گرم فوری و نامحدود بدون نیاز به انتظار گرمایش مطبوع و یکنواخت ارائه میدهد

معایب: به علت نبود مخزن، با بازکردن دو یا چند عدد شیرآب مصرفی به صورت همزمان ممکن است حجم آب کاهش یابد با قطع برق یا بروز اشکال در سیستم انرژی امکان دسترسی به آب گرم مقدور نیست. مدل های کوچک و بدون منبع آن، برای مکان هایی با دو یا چند حمام مناسب نیست.

روش نصب رادیاتور چگونه است؟

نصب رادیاتور شوفاژ شامل یک سری مراحل و نکات می شود که در این مقاله توضیح خواهیم داد. یک رادیاتور شوفاژ دارای دو مجرای آب می باشد بدین صورت که از یکی آب گرم وارد می شود و از دیگری نیز خارج می شود. البته در مرحله لوله کشی باید دقت کافی بکار رود تا هنگام نصب رادیاتور مشکلی پیش نیاید. همچنین، در مرحله لوله کشی باید مجرای ورود و خروج آب گرم در لوله های شوفاژ در ساختمان دارای فاصله مشخصی از هم باشند که با توجه به نوع رادیاتور این فاصله مشخص ممکن است 35 سانتی متر، 50 سانتی متر و یا 60 سانتی متر باشد. در شکل زیر مشخصات ابعادی و ظرفیت حرارتی در رادیاتور شوفاژ نشان داده شده است.پس از لوله کشی و هنگام نصب نیز رادیاتور توسط اتصالاتی به لوله ها وصل می شود. در ضمن، اگر لوله کشی با دقت انجام شده باشد باید در هر دو مجرای ورودی و خروجی از اتصالات یکسان و با کیفیت مناسب استفاده شود. در شکل های زیر اتصالات در رادیاتور شوفاژ از دو جهت مختلف نشان داده شده است.اتصالات در رادیاتور شوفاژ دارای اندازه های برابر با یکدیگر می باشند. در شکل زیر این اندازه ها با بردارهای رنگی نمایش داده شده است.

نکات مهم نصب رادیاتور شوفاژ عبارتند از:

1.در هنگام نصب رادیاتور شوفاژ نباید هیچ فشاری از قسمت شیر آلات روی دیوار باشد.

2-هر گونه فشار از قسمت شیر آلات روی دیوار به مرور زمان باعث ترک خوردگی گچ و رنگ شده و بعد از مدتی نیز کاملا تخریب می شود و باعث نشتی آب و شکستگی اتصالات داخل دیوار نیز می شود.

3-بهتر است شوفاژها را در ارتفاع 7 تا 10 سانتی متری از کف اتاق نصب کنید زیرا چرخش هوا بهتر صورت می گیرد و در این ارتفاع بهره وری بالاتری نیز دارد.

4-بهتر است که در نصب رادیاتور شوفاژ از شیرهای ترموستاتیک استفاده نمود زیرا باعث کاهش هزینه گاز می شود و عمر پکیج را نیز افزایش می دهد.

5-در نصب رادیاتور شوفاژ از شیر هواگیری اتوماتیک استفاده کنید زیرا باعث می شود که عمل هوا گیری براحتی انجام شود و خطر نشت آب به مبلمان و اثاثیه را کاهش می دهد البته هواگیری مناسب باعث افزایش عمر همه تجهیزات می شود.

6-حفظ فاصله مناسب و حداقلی شوفاژ با دیوار و کف باعث افزایش بهره وری شوفاژ می شود.

7-سطوح شوفاژها باید تمیز شوند زیرا باعث بهره وری حرارتی آن و کاهش دوده زدن و سیاه شدن دیوار اطراف شوفاژ می گردد.

8-بهتر است که تا جای ممکن فضای اطراف شوفاژ باز باشد تا هوا بهتر گردش کند.

برگشت به بالا