رفتن به محتوای اصلی

تاسیسات ساختمانی شمال

09119306636
پکیج حرارتی چگالشی رشت

پکیج حرارتی چگالشی رشت

سپاس از نظرات شما در تاسیسات شمال سرویس رشت

اصول کارکرد پکیج های چگالشی

پکیج های چگالشی دستگاه هایی برای گرمایش و تولید آبگرم مصرفی میباشند که با راندمان زیاد(معمولا بالای 90 درصد) کار میکنند که این راندمان از گرمای تلف شده گازهای خروجی از دودکش بدست می آید.

گرمای بخار موجود در محصولات احتراق گرفته شده و این بخار به آب تبدیل شده و از طریق فاضلاب دفع می شود.در بعضی از کشورهای دنیا استفاده از این وسیله اجباری می باشد.

روش افزایش راندمان در پکیج چگالشی

از آنجا که از سوختن هیدروژن محتوی سوخت بخار آب تولید میشود.یک پکیج چگالشی گرمای نهان بخار آب موجود در احتراق را با عبور از یک مبدل حرارتی اخذ نموده و افزایش راندمانی برابر 10 الی 12 درصد را بدنبال خواهد داشت.

عملیات چگالش در پکیج های چگالشی

خنک کردن محصولات احتراق بوسیله آب برگشتی از سیستم گرمایش صورت می گیرد. این بخار آب برگشتی دود یا محصولات احتراق را تا دمای کمتر از نقطه شبنم خنک میکند.بنابراین میتوان دریافت که از گاز طبیعی میشود بهترین نتیجه را گرفت(حدود 11 درصد) و با در نظر گرفتن نقطه شبنم برابر حدودا 52 درجه سانتیگراد نیازی به سرد کردن بیش از حد محصولات احتراق نیست.

پکیج چگالشی

محصولات احتراق و آب برگشتی در جهت مخالف در مبدل جریان دارند و آب چگالیده هم جهت با محصولات احتراق خارج میشود.هرچه دمای برگشتی کمتر باشد میزان استفاده از گرمای نهان بخار آب بیشتر خواهد بود. دیگ های چگالشی با کارایی 108 تا 109 درصد بسته به نوع گاز طبیعی وجود دارند.برای به آوردن اطلاعات بیشتر به سایت مقابل مراجعه کنیدتعمیر پکیج ایران رادیاتور در رشت

مزایای پکیج چگالشی

1-صرفه جویی گاز

2-تطبیق توان با انرژی مورد نیاز ساختمان

3-استفاده همزمان

4-شرایط نصب

5-کاهش آلایندگی

انواع پکیج چگالشی

1-پکیج چگالشی

2-پکیج با مخزن درونی

3-پکیج با مخزن گرم کننده

سیستم حرارتی چگالشی

1-دوست دار محیط زیست

2-مدولاسیون سریع

3-گرمایش نامحدود

برخی از مزایای دیگر پکیج چگالشی

1-کاهش فضای موتورخانه

2-کاهش مصرف

3-طول عمربالا

4-نخستین گزینه کشورهای اروپایی

5-گرمایش استخر

6-بدون صدا و لرزش

7-اجرای زیبا

طرز کار پکیج های چگالشی

طرز کار پکیج چگالشی از نقطه نظر مدار هیدرولیکی که شامل آب گرم مصرفی و مدار گرمایش باشد کاملا شبیه پکیج های معمولی بوده و تفاوت اصلی آن در محفظه احتراق و مبدل اصلی و نحوه کار مشعل و فن میباشد.

مبدل اصلی یا اولیه

ازیک مجموعه کویل مارپیچ تشکیل شده و هر کویل ابتدا بصورت لوله ای از جنس استنلس استیل با قطر 18 میلیمتر و ضخامت 0.8 میلیمتر است خم شده و بصورت تخت در می آید.این کویل ها به یک چند راهه(مانیفولد)آب وصل شده تا مبدل اصلی را تشکیل دهند.

آب برگشت مدار گرمایش با دمای 50 تا 55 درجه سانتیگراد وارد مبدل شده و ضمن خنک کردن محصولات احتراق با دمای 50 تا الی 80 درجه خارج میشود.

تخلیه آب چگالیده پکیج

آب چگالیده حاصل از گرمای نهان بخار آب موجود در محصولات احتراق است.آب چگالیده اسیدی است و سیستم تخلیه به فاضلاب مخصوصی را دارد که یک تفاوت اصلی با پکیج های معمولی دارد و یک سیفون بخار دارد تا از نشر گازهای خروجی به داخل ساختمان جلوگیری کند.

پکییج های چگالشی

لوله خروجی از سیفون (با قطر 22میلیمتر) باید مطابق شکل زیر به فاضلاب وصل شود و با شیلنگ سیلیکون قابل انعطاف صورت گیرد.دبی چگالی 2 لیتر در ساعت است و بعلت اسیدی بودن آن ملاحظات خاصی را جهت دفع نیاز دارد و ممکن است بعلت اسیدی بودن به لوله های چدنی یا کف های بتنی صدمه بزند.

خصوصیات آب چگالیده

1-خاصیت اسیدی دارد

2-دارای سولفات و نیتریک و نیترات میباشد

3-در صورت اجبار باید از یک خنثی کننده برای دفع چگالیده استفاده نمود که این ظرفی پلاستیکی محتوی سنگ آهک یا خرده های قلیایی است که آب چگالیده از میان آب عبور میکند.

تعمیر پکیج در رشت از فعالیت متداول و مهم گروه تاسیسات شمال می باشد. در صورت نیاز تماس گرفته تا در اولین فرصت مشکلات به وجود آمده رفع گردد تا همیشه بتوانیم قلب منازل شما عزیزان را گرم نگه داریم.

برای به دست آوردن اطلاعات به سایت تخصصی زیر رجوع کنید https://sakhtemanonline.com/category/mechanical-installations-articles/

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 3]
برگشت به بالا